1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Prośba o pomoc Subiekt GT czy Navireo ?

Dyskusja w 'Dodatki oraz integracje' rozpoczęta przez użytkownika MarcinK, 25 Kwiecień 2020.

  1. MarcinK

    MarcinK Stały bywalec

    Wiadomości:
    42
    Docenione treści:
    10
    Oprócz sklepu online, posiadamy również sklep stacjonarny.

    Tych Klientów stacjonarnych nie ma zbyt wielu - czasami 1, 2 lub 3 dziennie, a czasami nawet nikogo. Ale są. Tak jak rozwija się sprzedaż online i zamówień jest co raz więcej, tak samo chcemy się rozwinąć lokalnie i zwiększyć również ruch w sklepie stacjonarnym.

    W tej chwili gdy przychodzi Klient do sklepu i coś kupuje to aby go obsłużyć składamy zamówienie w naszym sklepie online aby zdjąć towar "ze stanu" i na podstawie zamówienia w sklepie generujemy paragon.

    Da się tak obsługiwać, ale jest to nieco kłopotliwe i przede wszystkim dosyć czasochłonne.

    W aplikacjach do naszego sklepu zauważyłem dwie integracje z dwoma programami - subiekt i navireo.

    Nigdy nie miałem z nimi styczności i przed ewentualnym zakupem / wdrożeniem chciałbym się dowiedzieć czym one się wzajemnie różnią i który byłby dla nas lepszy.

    Dodam, że zależy mi na maksymalnej integracji esklep <--> program, a obsługa stacjonarna najlepiej gdyby odbywała się za pomocą czytnika kodów kreskowych, bo to chyba najbardziej przyśpiesza obsługę.

    Może ktoś jest w podobnej sytuacji i coś poleci / podpowie?
     
  2. ArekInsERT

    ArekInsERT Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    Subiekt GT i Navireo to systemy tego samego bardzo doświadczonego na polskim rynku producenta oprogramowania dla małych i średnich firm.

    Opisy można znaleźć bezpośrednio na stronach producenta:
    Subiekt GT https://www.insert.com.pl/programy_dla_firm/sprzedaz/subiekt_gt/opis.html
    Navireo https://www.navireo.pl/

    Podstawowa różnica między nimi to fakt, że Subiekt jest systemem "pudełkowym" i jego rozbudowa jest możliwa (inne programy np. do obsługi księgowości, rozszerzenia funkcjonalne, rozwiązania partnerów), ale może się okazać ograniczona, a Navireo ma charakter modułowy i po etapie analizy potrzeb są proponowane te moduły, które te potrzeby realizują. Generalnie Navireo zalecane jest raczej większym przedsiębiorstwom wymagającym indywidualnego podejścia do ich potrzeb funkcjonalnych.

    Funkcjonalnie oba te systemy realizują te same zadania w sposób prosty i intuicyjny i jak najbardziej obsługa czytników kodów kreskowych jest zrealizowana bez względu na to, który z nich zostanie wybrany.

    Należy jednak zaznaczyć na stronie https://home.pl/sklepy-internetowe/integracje/ nie opisano możliwości integracyjnych z eSklepem i być może warto rozważyć przejście na zintegrowany z Subiektem GT i Navireo sklepem internetowym vendero.
     
    Ostatnia modyfikacja: 29 Kwiecień 2020
  3. MarcinK

    MarcinK Stały bywalec

    Wiadomości:
    42
    Docenione treści:
    10
    Dziękuję za odpowiedź.

    Na tą chwilę jesteśmy raczej mikro przedsiębiorstwem, ale co będzie za rok, dwa czy trzy ciężko powiedzieć. Późniejsze przesiadki z jednych programów czy systemów na drugie bywa kłopotliwa, więc może warto pójść w system na tą chwilę nieco na wyrost - ale z zapasem ewentualnych możliwości na przyszłość.

    Co do intergracji to tak jak pisałem - zauważyłem że są dedykowane aplikacje dla esklepu, dla integracji zarówno z navireo jak i subiektem. Mam nadzieję, że będą spełniać swoją funkcję, bo na chwilę obecną nie wyobrażam sobie zmieniać platformy sklepowej.

    W tej chwili najważniejszą dla nas funkcją byłaby obsługa klienta stacjonarnego, za pomocą czytnika kodów kreskowych, a nie generowania zamówień przez stronę www.

    W tej chwili naszym jedynym "magazynem" jest platforma sklepowa - rozumiem, że w przypadku subiekta czy navireo nasz "magazyn" esklepu będzie płynnie "przechodzić" do tych programów? Chodzi mi o to czy złożenie zamówienia online = zdjęcie również produktu ze stanu subiekta/navireo?

    Analogicznie - czy zakup przez klienta stacjonarnego, który zostanie obsłużony np. czytnikiem kodów kreskowych z subiekta/navireo wygeneruje zamówienie "online" lub ściągnie produkt ze stanu esklepu?
     
  4. ArekInsERT

    ArekInsERT Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    Zakładam, że właśnie na tym powinna polegać integracja z eSklepem, ale tak jak pisałem nie znalazłem (lub nie mam dostępu) oficjalnego opisu możliwości tych integratorów. Z tego co udało mi się wyczytać na tym forum wnioskuję, że jest duże prawdopodobieństwo, iż autorem tegoż jest forma LEO - jeden z większych partnerów InsERT. Autorzy integracji mogliby rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące możliwości integracyjnych tego rozwiązania.
     
  5. MarcinK

    MarcinK Stały bywalec

    Wiadomości:
    42
    Docenione treści:
    10
    Tak - autorem aplikacji/integracji jest firma LEO.

    Obawiam się tylko w jakim stopniu ta dwukierunkowa wymiana danych-stanów magazynowych będzie zwalniać/obciążać sklep www - teoretycznie taka synchronizacja powinna się odbywać po każdym zamówieniu ze sklepu online i zamówieniu "stacjonarnym" wygenerowanym z subiekta.
     
  6. ArekInsERT

    ArekInsERT Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    Szczegóły powinien wyjaśnić autor rozwiązania.

    Mogę domniemywać tylko, że obciążenie sklepu nie powinno występować lub być znikome. W takiej sytuacji jak opisana powyżej czyli sklep już istnieje i działa, synchronizacja niewiele może do takiego sklepu dodać bo już tam wszystko jest. Wysyłka do sklepu skutku dotyczącego wystawionych dokumentów w Subiekcie GT nie powinna zwiększyć obciążenia sklepu, bo ten skutek to zmiana stanów magazynowych w sklepie, a te stany tam są (jest to tylko zmiana jednej liczby na inną liczbę, a to w dalszym ciągu zajmuje tyle samo zasobów/pamięci). Synchronizacja zamówień sklepu z Subiektem GT może te zasoby sklepu ewentualnie zwolnić, bo w jej wyniku, zapisaniu tych zamówień/faktur/paragonów w Subiekcie GT, mogą zostać usunięte - są już w Subiekcie GT (mogą, ale nie muszą, wszystko zależy od mechanizmów synchronizacji --> autor, autor).
     
  7. machum93

    machum93 Asystent

    Wiadomości:
    133
    Docenione treści:
    14
    W przypadku integracji z Subiektem Leo ma okres testowy integratora więc jak wybierzesz już rozwiązanie Subiekta to możesz potestować
     
  8. MarcinK

    MarcinK Stały bywalec

    Wiadomości:
    42
    Docenione treści:
    10
    chętnie bym potestował, ale na "gotowym" sklepie mam to robić? a jak mi te testy bazę towarową czy stany magazynowe pomieszają? :(
     
  9. machum93

    machum93 Asystent

    Wiadomości:
    133
    Docenione treści:
    14
    @MarcinK napisz lub zadzwoń do działu e-commerce w home może coś będą mogli zaproponować w tej sprawie.
     

Poleć forum znajomym