1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

PORADNIK Szybkość działania Click Shopa - sugestie od Google

Dyskusja w 'Poradniki, gotowe rozwiązania' rozpoczęta przez użytkownika Dominik, 6 Sierpień 2015.

  1. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    @Grzesiek I co Ty na to?
    www.furkidz.eu
     
    Ostatnia modyfikacja: 14 Wrzesień 2015
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 594
    Docenione treści:
    329
    Problem tego rozwiązania polega na tym, że wracasz konfiguracją ponownie do nas. Czyli domena jest wydelegowana na zew. serwery DNS, a zarazem z zewnątrz kieruje znów na nasze DNS. Jest prawdopodobnie konflikt. Osobiście nie korzystam z takich rozwiązań, a jako firma hostingowa, nie rekomendujemy półśrodków.

    Zgłoszenie zostało przekazane do zespołu technicznego, sprawdzę czy udało nam się ustalić jakieś szczegóły dot. działania i wymaganej konfiguracji cloudflare. Jeśli oczywiście masz jakieś informacje z ich strony, daj znać.

    Jeśli ktoś były zainteresowany iść podobną ścieżką konfiguracji, prosimy o tymczasowe wstrzymanie się. Niestety informacje od użytkownika zlotowinfo nie pomagają w tym wypadku.
     
    Ostatnia modyfikacja: 14 Wrzesień 2015
  3. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Grzesiek, póki co, za radą Waszego admina, czekam do jutra. Widziałem juz różnice szybkości z cloudflarem a bez, wiec jestem gotow stracic te pare zl, zeby miec te szybkość. Ponadto, przez ponad godzinę, gdy kilka narzedzi pokazywalo, ze domena jest juz na cf wszystko smigalo, wiec wierze, ze to jednak kwestia propagacji serwerów.

    Fajnie, ze nie rekomendujecie polsrodkow. Uruchomcie wiec CDN, zwiekszcie szybkość ładowania strony o połowę a nie bede ich potrzebował :p
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 594
    Docenione treści:
    329
    ;) nie możemy mieć wszystkiego, chociaż pozycja lidera zobowiązuje, dajemy innym firmom działać na rynku.

    Rozumiem Cię. Czekamy na propagację DNS, mam nadzieję, że wszystko skończy się szczęśliwie.
     
  5. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Może masz jakieś informacje? Bo jak możesz się domyślać, siedzę jak na szpilkach już 23 godzinę...
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 594
    Docenione treści:
    329
    Testujemy to.

    Jeśli chodzi o przekierowanie samej domeny, jedno jest pewnie, kieruje ona w tej chwili na katalog główny Twojego serwera. W praktyce możesz śmiało skorzystać z .htaccess i przekierowania np. 301 albo na podkatalog i skierować domenę dalej.

    Problem, który staramy się zidentyfikować, dotyczy jednak ustawień poczty. Architektura naszego systemu wymusza, aby domena była wydelegowana na nasze serwery DNS, aby rekord MX działał poprawnie. I to jest OK.Mimo to wiadomości nie przechodzą, brak logów. Czyli brak aktywności domeny i poczty.

    Uruchamiaj stronę, a ja monitoruję temat dalej.
     
  7. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Ok, po 30 godzinach wyłączonego sklepu, straconych łącznie kilku tysiącach użytkowników i złotych zakończyłem przygodę z cloudflare.
    Niestety, o 30 godzin za późno otrzymałem od Home.pl informację, że nie ma możliwości skorzystania z Cloudflare ani żadnego innego CDNa.
    Problem polega na tym, że po wydelegowaniu domeny na CDNa, nie ma już dostępu do katalogu ze sklepem i nie ma możliwości do niego przekierować.

    Szkoda, że nie dowiedziałem się tego 30 godzin temu :mad:
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 594
    Docenione treści:
    329
    @Dominik rozumiem Twoje rozgoryczenie, jesteśmy od tego aby pomagać, rozwiązywać problemy i odpowiadać na pytania, jednak nie zawsze jesteśmy w stanie przewidzieć zarówno podjęte przez Klientów działania jak i sprawdzić każdą możliwą konfigurację "narzędzi" dostępnych w sieci. Nie odbierz tego jako nasze tłumaczenie się, ale tego typu narzędzi w sieci jest wiele. Decyzje co do ich wyboru, należą do klienta. Nie polecamy i nie wspominamy o czymś, czego nie jesteśmy pewni, a jak zapewne widzisz, poruszamy na forum różne tematy, często wykraczające poza zakres naszego wsparcia.

    My oferujemy konkretne rozwiązania i na nich opieramy nasze usługi.

    Co do Cloudflare, mogę jedynie przypuszczać, że konfiguracja o której wspominał zlotowinfo, obejmuje rejestrację domeny u operatora innego niż operator hostingu. W ten sposób cloudflare rozwiązało jego jeden z problemów konfiguracji usługi, który nie jest wcale prosty do przeskoczenia. Chodzi o wydelegowanie domeny, która nie jest techniczne obsługiwana u nas, a zarazem powrót jej konfiguracją do nas. Proste do wykonania jeśli chodzi o powrót rekordem A (działa WWW, nie działa poczta) ale nie możliwe do wykonania gdy mowa o rekordzie NS.
     
  9. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    No cóż, ja podtrzymam swoje zdanie, że bycie liderem zobowiązuje. I nie chodzi o "jakieś" narzędzie, bo to narzędzie obsługuje 2000000 domen, ale ogólnie o CDN. Wczoraj dostałem potwierdzenie od Waszych 2 konsultantów, że Click Shopa nie da się oddelegować pod żaden CDN

    Jeżeli nie dostałem informacji o tym wcześniej, to dlatego, że o tym nie wiedzieliście, no bo nie ze złej woli.
    Jak to mówią pionierów poznaje się po strzałach w plecach...
     
    Ostatnia modyfikacja: 16 Wrzesień 2015
  10. Magdalenkaa

    Magdalenkaa Praktyk

    Wiadomości:
    30
    Docenione treści:
    6
    Kto wykonuje tego typu, wątpliwego efektu, zmiany na wersji produkcyjnej sklepu? zlotowinfo coś tam napisał, nawet nie potrafiąc tego uzasadnić ani pomóc w konfiguracji, a jak śledzę forum, to to całe cloudflare pojawia się w jego co drugim poście, a Ty od razu skierowałeś tam cały sklep :)

    jak ja przechodziłam ze sklepem do homa to pracowałam na subdomenie, dzięki czemu mając pewność że sklep działa, dopiero podmieniłam domeny. Słyszałam o tym cloudflare jak pytałam o sprawdzone serwery pod sklep, ale za tymi co polecali to rozwiązanie, od razu podpisywali się Ci co odradzali pomysł i zbędne komplikacje i konfiguracje. Jestem w końcu Kobietą i ma działać! :D

    Nie widzę, abyś zadawał jakieś pytania dot. swojej decyzji, poza tym że wrzuciłeś od razu info że sklep nie działa. Najlepiej kontaktować się z supportem firmy, z której usług chcesz skorzystać i upewnić się jakie są wymagania i możliwości, dopiero wrócić do źródła konfiguracji. Już kiedyś pytałam czemu domeny w home.pl nie obsługują ramki dla FB i Allegro i się okazało że to nie home blokuje tylko FB i Allegro nie obsługują ramek.
     
  11. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 400
    Docenione treści:
    532
    Ja również nie zaryzykowałbym kombinacji z działającym sklepem aby uzyskać teoretycznie większą szybkość działania. Jak wiemy teoria sobie życie sobie.
    Sklepy w home działają na tyle szybko, że nie ma się co martwić czy będą dobrze traktowane przez google. Wiem z własnego doświadczenia, że są bardzo dobrze traktowane.
     
  12. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 594
    Docenione treści:
    329
    @Dominik masz rację, bycie liderem zobowiązuje, dlatego polecamy korzystać ze sprawdzonych rozwiązań, a przede wszystkim polecamy to co oferujemy, aby uniknąć tego typu sytuacji. Co do informacji zwrotnej od konsultantów, tak, otrzymałeś takie potwierdzenie dlatego że na obsługę klienta składa się całe Biuro Obsługi Klienta. Dzięki rotacji informacji, możemy zapewnić kompleksową obsługę na każdym kanale komunikacji, Twoje zgłoszenie jak wspominałem zostało przekazane do dalszej weryfikacji.
     
  13. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    1) Macie rację co do rzeczy podstawowej - nie powinienem robić tego na działającej stronie. Więc jakiekolwiek pretensje mogę mieć tylko do siebie i niniejszym bije sie w pierś. Ała.
    2) Jeżeli sklep może wczytywac sie o 2sekundy szybciej w Polsce i nawet o 10 sekund za granicą, to dalej będę temat drazyl (choc juz na innych wersjach sklepu)
    3) Grzesiek :) teoretycznie masz rację, ale tylko w zakresie punktu 1 tego posta. Tzn. Cofam jakiekolwiek pretensje, ale gdybyśmy wszyscy korzystali tylko ze sprawdzonych rozwiązań, to by nie bylo postępu:)
     
  14. expomoda

    expomoda Praktyk

    Wiadomości:
    32
    Docenione treści:
    2
    Witam serdecznie,
    Mam problem ze sklepem według google mój wynik ogólny na wersje komputerową spadł z 67 na 55.
    Wedle google mam "wykorzystać pamieć podręczną przeglądarki" oraz włączyć kompresje (z tego co widziałem wiekszość java i css)
    Wcześniej nic nie robiłem oprócz dodania flag nad logiem i nagle wynik tak spadł ? :?
    Teraz moje pytanie czy da się jakoś to naprawić? Pytam bo strona wyraźniej spowolniła zwłaszcza przy produktach . Proszę o jakieś sugestie co należałoby zmienić.
    Może waga zdjęć też ma na to wpływ? Niestety nie zwracałem uwagi na kompresje ostatnimi czasy;/

    strona to www.expomoda.pl
     
  15. gielo2

    gielo2 Zaawansowany

    Wiadomości:
    152
    Docenione treści:
    22
    Rozumiem, że do sprawdzenia strony uźywałeś Google PageSpeed? Otóż nie wiem czemu ale często to narzędzie pluje się o korzystanie z cachowania mimo, że jest ono dostępne np. poprzzez Expires. Często także nie da się usunąć innych elementów na stronie jak elementy blokowania. Spotkałem się także, z tym że wyskakiwał komunikat o braku kompresji zdjęć mimo, że były one skompresowane. Co do samego wyniku to wpływ na niego ma szereg czynników, nie tylko te wspomniane przeze mnie . Dla mnie jednak to narzędzie jest dość ułomne i często jak wspomniałem pokazuje bzdury. Osobiście korzystam z dwóch, któire także nie są perfekcyjne ale w moim przekonaniu dużo bardziej wartościowe od tego Googlowskiego

    https://gtmetrix.com/
    http://www.webpagetest.org/

    tym natomiast możesz sprawdzić, czy masz włączona kompresje Gzip i w jakim stopniu wpływa ona na twoja stronę
    http://checkgzipcompression.com/
     
  16. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Dzięki za linki - przydadzą się - wszystkiego nie znałem.
    Rzeczywiście - z tymi zdjęciami u Ciebie może być problem. Przejrzałem na "chybił-trafił" i ważą zdecydowanie za dużo. Jedna fotka ok. 1 MB (rozdzielczość przykładowa 1300 x 2000). Jak klikasz na zdjęcie w sklepie to w zasadzie albo nic nie widać (miniaturka jest wręcz mikroskopowa), albo powiększenie jest bardzo duże. Przeglądanie traci na jakości. Zupełnie niepotrzebnie.

    Przejrzałem tu i tam, z ciekawości zaglądnąłem także do innych sklepów - średnia "waga" fotki wychodzi mniej więcej do 100 KB (rozdzielczości powiedzmy ok. 500 x 800), w niektórych sklepach fotki nie przekraczają 50 KB (400 x 600). Zajrzyj chociażby do sklepu @gielo2 .

    Zwróć uwagę na testy powyżej - zapytania związane z grafiką stanowią lwią część całości (70%). Jeśli będziesz dodawał w ten sposób kolejne produkty - może być tylko gorzej (większa baza). Niech wypowiedzą się mądrzejsi ode mnie, ale z obecnych 5 sekund mógłbyś spokojnie "zejść" w dół - robiąc tylko porządek ze zdjęciami.
     
    Ostatnia modyfikacja: 24 Listopad 2015
  17. expomoda

    expomoda Praktyk

    Wiadomości:
    32
    Docenione treści:
    2
    Tak ,panowie korzystałem z google page speed. Udało mi sie poprawić wynik wykorzystując pamięć podręczną przeglądarki. Jutro wkleje kod, ze wspomnianego 55 wynik wrócił do 67. Dalej jednak pozostaje kwestia kompresji gzip gdzie dalej mam 350kb ktore mozna zmniejszyć. Znacie jakiś sposób?
    A co do zdjeć radzicie wszystkie wgrywac od nowa czy np korzystać z edytora i tam zmniejszac zdjecia? Wydaje mi się że, należy od nowa wgrywać skompresowane ale wole dopytac:)

    Pozdrawiam
     
  18. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Co do kompresji gzip - wynik masz bardzo dobry - 90%. Jeszcze nie namierzyłem sklepu, aby udało się w tym teście uzyskać 100% ;).

    Co do zdjęć - jak najbardziej możesz zmniejszyć rozmiary zdjęć również przy pomocy wbudowanego edytora. Wówczas zmniejszy się także "faktyczny" rozmiar zdjęcia na serwerze (a zatem finalnie - prędkość wczytywania). Być może warto jednak użyć jakiegoś programu do obróbki zdjęć, gdyż tam możesz manipulować/zmieniać 'ppi' (rozdzielczość w sensie stricte czyli piksel na cal), co wpływa na "wagę", ale i jakość fotki.

    Wszystko jest względne i zależy od produktów, które sprzedajesz. Pamiętaj, że już w momencie "otwarcia" edytora, pokazane na "dzień dobry" wymiary wybranego zdjęcia nie będą tymi rzeczywistymi, a proponowanymi przez mechanizm edytora (tzn. gdy otworzysz przez edytor dane zdjęcie, wybierzesz "rozmiar" i od razu naciśniesz "zapisz" - zmniejszysz ileś tam razy fotkę - do wielkości, którą zaproponował do korekty edytor). Dotyczy to zdjęć, które mają bardzo duże gabaryty i edytor nie jest w stanie otworzyć ich "normalnie" (w skali 100%).
     
    Grzesiek lubi to.
  19. expomoda

    expomoda Praktyk

    Wiadomości:
    32
    Docenione treści:
    2
    No i mam zagwozdkę na jaki wymiar dokładnie zmieniać zdjęcia (w tej chwili większość zdjęć jest na rozdzielczości 533x800)
    Zastanawiam się czy nie byłoby dobrym pomysłem wrzucanie zdjęć od nowa;/
     
  20. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 594
    Docenione treści:
    329
    Nie ma tutaj reguły. Weź sobie kilka zdjęć, czy nawet jedno, zmień jego rozdzielczość a nawet i format (lokalnie na komputerze) i porównaj ile zajmują, decydując się na te z najmniejszą wagą. Jeśli dany produkt wymaga lepszej jakości zdjęcia, zmień tylko format. Nie zawsze wysoka rozdzielczość jest oczekiwana, chyba że wymaga tego specyfika produktu, gdzie zapoznanie się ze zdjęciem jest warunkiem dalszego zakupu (np. materiał, struktura, dodatkowe informacje). Musisz wypracować złoty środek, bo to że wszystko brnie w technologię mobilną (z tego też powodu ta optymalizacja grafiki jest ważna) to z drugiej strony nie zapominajmy o tym, że jako właściciel masz prawo decydować jakiej jakości będzie to co prezentujesz.

    Dobre praktyki wskazują, że optymalnie nie powinno przekraczać się 900px dla dłuższego boku zdjęcia.a rozmiar grafiki nie powinien być większy jak 200-300 KB
    Ale ile poradników, tyle dobrych praktyk. Internet też przyśpieszył.
     

Poleć forum znajomym