1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

SUGESTIA Termin realizacji zamówienia

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika Dominik, 6 Kwiecień 2016.

?

Czy uważasz, że obecny system wyznaczania terminu realizacji zamówień jest przestarzały?

Poll closed 6 Lipiec 2016.
  1. Tak

    5 głos(ów)
    100,0%
  2. Nie

    0 głos(ów)
    0,0%
  1. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Drogi Hołmie. Temat był już poruszany nie raz, ale jako, że nic się w temacie nie ruszyło, to ponawiam:

    Istnieje realna potrzeba zmiany terminu realizacji zamówienia. Obecny system już jest mocno przestarzały.

    Chodzi o to, że w 99% sklepów w Polsce obowiązuje zasada liczenia terminu realizacji zamówienia od:
    a) zaksięgowania wpłaty
    b) złożenia zamówienia pobraniowego

    Statystycznie połowa wszystkich zamówień w Polsce wciąż jest opłacana tradycyjnie (przelewem w banku internetowym, przelewem w banku tradycyjnym, na poczcie, itp.). To oznacza, że wpłata za zamówienie złożone w czwartek po południu a opłacone w piątek w zwykłym banku dotrze do sklepu w poniedziałek. Jeżeli sklep obiecuje wysłać towar w ciągu 24h (od zaksięgowania wpłaty) klient dostanie informację, że wysyłka nastąpi w piątek, a w rzeczywistości nastąpi we wtorek.

    To powoduje nieprzyjemne sytuacje, w których winny jest tylko system.

    Wydaje się, że najprostszym rozwiązaniem byłby mechanizm zmiany początku liczenia terminu realizacji zamówienia w momencie zmiany statusu zamówienia na jeden ze statusów z grupy np. "opłacone" albo "do realizacji" - czyli status opłacony lub przesyłka pobraniowa.

    To rozwiązanie umożliwia wpisanie na pierwszym etapie kontaktu klienta ze sklepem termin 24h a w mailach wpisanie "termin 24h od zaksięgowania wpłaty lub złożenia zamówienia pobraniowego" a następnie w mailu potwierdzającym zaksięgowanie wpłaty (lub przyjęcie do realizacji zamówienia pobraniowego) podanie dokładnej daty wysyłki.

    W podanym przeze mnie przykładzie w czwartek klient otrzymałby maila, że zamówienie zostanie zrealizowane w 24h od zaksięgowania wpłaty, a w poniedziałek, że wpłata została zaksięgowana i zamówienie wyjdzie we wtorek.

    PS. oczywiście możecie też wyrównać do dzisiejszych top-standardów i jeszcze dodać mechanizm, który na karcie produktu będzie podawał informację typu zamów i opłać PayU w ciągu godziny i 14 minut a zamówienie dotrze do Ciebie już jutro / już w poniedziałek... ale jak zrobicie tę pierwszą część też będzie lepiej niż jest teraz :)
     
    mchrapka lubi to.
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Dominik pewnie nie zaskoczę Cię informacją, że temat jest zgłoszony od pewnego czasu. Spróbuję ustalić więcej szczegółów jak patrzą na to programiści i jakie są realne szanse na zmiany w najbliższym czasie.
     

Poleć forum znajomym