1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Wiadomości na skrzynce same przenoszą się do Kosza

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika Karolina, 15 Czerwiec 2015.

  1. Karolina

    Karolina Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Witam,
    Mam problem ze skrzynką e-mail. Po całkowitym opróżnieniu zawartości skrzynki meilowej, nowe meile które przychodzą pare chwil pobędą w skrzynce odbiorczej a następnie same automatycznie przenoszą się do kosza (bez mojej ingerencji). Myślałam że to dzieje się przez to że mam tę skrzynkę podłączoną pod Outlook, więc ją usunęłam, ale problem się utrzymuje. Meile sprawdzam (odbieram/wysyłam) poprzez stronę internetową, a nowe wiadomości po paru minutach lądują w koszu.
    Proszę o pomoc w przekonfigurowaniu ustawień bym mogła swobodnie korzystać z programu pocztowego.

    Pozdrawiam
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    To co opisałaś ma miejsce tylko w jednym przypadku, kiedy poza obsługą poczty przez przeglądarkę, konto skonfigurowane jest także w programie pocztowym. Może to być zarówno program na komputerze jak i np. w telefonie.

    Klient poczty w przeglądarce, czyli nasza poczta, wyświetla zawsze stan bieżący tego, co znajduje się na serwerze. Działają tu tylko 2 automatyczne reguły:
    - wiadomości umieszczone w folderze SPAM, kasowane są codziennie w 25% zajętości folderu,
    - wiadomości umieszczone w folderze KOSZ, kasowane są codziennie w 25% zajętości folderu.

    Pisząc o folderze, mam na myśli tylko konkretny folder np. Spam lub Kosz. Nie całe konto, czy też Skrzynka odbiorcza. Jeśli więc masz w Spamie 10 wiadomości, dziś skasujemy 2-3 wiadomości. Jutro zostanie np. 7, więc z tego automat skasuje kolejne 1-2 wiadomości.

    Jeśli wiadomość trafia do skrzynki odbiorczej po czym trafia do folderu kosz, oznacza to ingerencję zewnętrznej aplikacji. Najlepszym rozwiązaniem jest np. zmiana hasła do skrzynki. W ten sposób po pierwsze, odłączysz wszystkie aplikacje, które od razu wyrzucą monit o aktualizację hasła, dwa, sprawdzisz w ten sposób, gdzie konto jest skonfigurowane na urządzeniach z których korzystasz.

    Jeśli chodzi o rozwiązanie problemu, to poza w/w zmianą hasła i weryfikacją aplikacji, w programie pocztowym prawdopodobnie masz skonfigurowane konto za pomocą protokołu POP3 (poczta przychodząca) i odznaczoną opcją "pozostaw kopię wiadomości na serwerze", co powoduje że program sprawdza pocztę, pobiera wiadomości lokalnie, a na serwerze umieszcza w koszu. Możesz nadal korzystać z tej konfiguracji, tylko wymagane będzie zaznaczenie opcji "pozostaw kopię wiadomości na serwerze". W ten sposób program pobierze wiadomości lokalnie, a na serwerze pozostawi je w stanie niezmienionym.

    Polecamy także rozważyć konfigurację z IMAP zamiast POP3. Ten protokuł synchronizuje zawartość serwera z programem, wyświetlając go 1:1 a więc całą strukturę katalogów i zawartość. Dzięki temu możesz uporządkować wiadomości w przeglądarce i tak samo będą uporządkowane w programie. Dodatkowo, jeśli wyślesz coś z programu, telefonu czy innej aplikacji z konfiguracją IMAP, wiadomość zachowa się na serwerze i będzie widoczna w każdym kliencie poczty. 1 do 1.
     
    Karolina lubi to.
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Karolina lubi to.
  4. Karolina

    Karolina Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Bardzo dziękuje za wytłumaczenie, rzeczywiście zmiana hasła pomogła.
    Dziękuję bardzo
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Ok. Pamiętaj tylko, że zmiana hasła wyłączy działanie poczty w programach. Sprawdź w/w konfigurację. Jak coś, jesteśmy w kontakcie.
     
  6. MariuszK

    MariuszK Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    3
    Witam wszystkich Użytkowników forum,
    Niestety mamy podobny problem z nową pocztą na home.pl: 1. po odebraniu poczty przez Outlooka na pc (w ustawieniach zaznaczona opcja zostawiania kopii na serwerze) maile przenoszone są do kosza i nie jest możliwe pobranie maili np. na telefon. Synchronizacja z kilkoma klientami poczty (pc + tel) działała prawidłowo na starej wersji poczty, wszytko posypało się po ostatniej zmianie. 2. cała firma (ok. 130 skrzynek) pobiera te same maile po 5-10 razy, nic nie daje modyfikowanie limitu czasu serwera. Problem pojawił się po zmianie poczty na home.pl. Mogę prosić o pomoc w rozwiązaniu tych 2 problemów?
     
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @MariuszK czy wysyłałeś w tej sprawie zgłoszenie do BOK np. przez formularz kontaktowy? Możesz podać mi maskę zgłoszenia (numer)
    Mówimy oczywiście o konfiguracji przez IMAP? Jeśli nie wysyłałeś zgłoszenia, zrób to proszę, podając nazwę przykładowego konta oraz opis konfiguracji, którą wdrożyłeś w programie pocztowym. Możesz też dodać zrzuty ekranu. Numer zgłoszenia podaj na forum, dopilnuję aby dokładnie przyjrzano się problemowi.
     
  8. MariuszK

    MariuszK Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    3
    Dziękuję za szybką odpowiedź.
    Rozmawiałem z BOK na czacie (w ostatni piątek), dostałem informację, że po stronie home.pl technicznie wszystko jest ok. Nie zamieniłem jednak tego tematu na oficjalne zgłoszenie - zaraz to zrobię.
    Skrzynki skonfigurowane są przez POP, do tej pory to działało, rzeczywiście rozważamy przejście na IMAP (potrzebujemy sporo miejsca na pocztę), pewnie nas to czeka w niedalekiej przyszłości.
    Drugi punkt, czyli dublowanie maili, dotyczy tez innych Klientów home.pl - rozmawiałem ze znajomym, który ma skrzynkę na home.pl i dokładnie ten sam problem od momentu wdrożenia nowej poczty.
    Wysyłam oficjalne zgłoszenie tych 2 problemów.
     
  9. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @MariuszK czekam na numery zgłoszeń i od razu przekażę je do weryfikacji. Uwzględnij jak najwięcej informacji, nawet jeśli wydają się nieistotne.
     
  10. MariuszK

    MariuszK Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    3
    Zgłoszone. Numer zgłoszenia: XKYK-97234-281
     
  11. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Dzięki, wiadomość została przepięta we właściwe miejsce. Zapewne komunikacja przeniesie się na formularz. Gdybyś miał jakieś pytania/wątpliwości, daj znać mi w prywatnej wiadomości.
     
  12. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @MariuszK z tego co widzę konsultanci podesłali już do Ciebie odpowiedź w tej sprawie, rzuć okiem na skrzynkę e-mail.
     
  13. MariuszK

    MariuszK Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    3
    Witam, tak dostaliśmy odpowiedź z home.pl - całe zamieszanie powodowała poprawka Office. Propozycja rozwiązania problemu wdrożona w piątek - do dzisiaj wszystko działa poprawnie na kilkunastu skrzynkach. Bardzo dziękuję za pomoc w rozwiązaniu upierdliwego problemu.
     
    Grzesiek lubi to.
  14. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Cieszę się że udało się pomóc, w razie dalszych pytań, zapraszam do kontaktu.
     
  15. MARC

    MARC Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
    Ponieważ trafiłem z Outlookiem 2016 na ten sam problem, to czy mogę prosić o publiczne podzielenie się rozwiązaniem?

    Pozdrawiam
    Marek
     
  16. MariuszK

    MariuszK Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    3
    Witam,
    bardzo proszę - poniżej linki do instrukcji jak sobie poradzić z tym problemem: generalnie blokujemy automatyczne aktualizacje Office i cofamy feralną poprawkę Microsoftu. Wszystkie poprawione skrzynki funkcjonują prawidłowo, nie jest to jednak rozwiązanie docelowe - chciałbym dostawać poprawki do Office na wszystkie komputery, czekamy teraz na poprawkę Microsoftu rozwiązującą problem.

    https://technet.microsoft.com/library/mt592918.aspx?f=255&MSPPError=-2147217396

    https://social.technet.microsoft.co...licate-emails-from-pop3-account?forum=outlook

    Pozdrawiam.
     
    Mariusz i Grzesiek lubią to.
  17. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Problem może pojawić się też przy ostatniej aktualizacji Windows 10 i u osób korzystających z Windows Mail. Jednak jak wyżej nie jest to wina home, a samego oprogramowania.
     
  18. farsta

    farsta Praktyk

    Wiadomości:
    31
    Docenione treści:
    4
    No niestety żadna z sytuacji nie podchodzi pode mnie. Ciągle odbieram telefony od klientów, że nie odpowiadam na maile. A gdzie je znajduje ? W koszu. Ani office, ani Mail Windowsa ani żadna inna konfiguracja kont z telefonem.
     
  19. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Hmmmm a gdyby tak wrócić do początku i podstawowych rozwiązań, wiadomości przenoszone do kosza są zwykle gdy działa klient poczty korzystający z POP3 (np. z aktywną opcją kasowania pobranych wiadomości z serwera). Przez co inne aplikacji połączone przez IMAP będą synchronizowały się z serwerem pobierając... zawartość kosza m.in.
     
  20. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    @Grzesiek podsunął mi pomysł, zmień hasło do konta i ustaw je jedynie na jednym urządzeniu, nie ma opcji aby wpadły do kosza. Czy jesteś pewien, że nikt inny nie korzysta z tego konta i tak jak napisał Grzesiek nie używa pop3 z wyrzucaniem przesyłek do kosza? Myślę, że przyczyna jest prosta i można ją znaleźć metodą eliminacji kolejnych klientów pocztowych, ale wyłącznie po zmianie hasła.
     

Poleć forum znajomym