1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Czy warto promować sklep na YouTube?

Dyskusja w 'Firma w Internecie' rozpoczęta przez użytkownika Grzesiek, 17 Czerwiec 2015.

  1. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    To samo pytanie wielu właścicieli sklepów zadaje sobie np. w kontekście wystawiania ofert na Allegro. Serwis zmienił się, ale nie oznacza, że wszyscy przestali tam sprzedawać. Po prostu się zmienił. Postaram się o tym także napisać kilka słów... dlaczego warto pojawić się na Allegro.

    YouTube także się zmienia, to nie tylko serwis ze śmiesznymi filmikami, nakręconymi telefonami i bijącymi rekordy oglądalności. To także serwis, który wyświetla różnego rodzaju nagrania, np. tematycznie.

    YouTube odwiedza aktualnie ponad 16 mln użytkowników internetu (polskich) - miesięcznie!

    Pozwólcie, że poniższy tekst, będzie utrzymany w mniej oficjalnym tonie. Chciałbym zobrazować Wam, jak Wasze pojawienie się na YouTube, może być postrzegane przez klientów.

    Ostatnimi dniami zachwycam się filmami 360 stopni. Nie ma to jak w domowym zaciszu lub w biurze, poczuć się jak kierowca formuły 1. Tak. YouTube wyświetla takie filmy, a my oglądamy świat tak, jakbyśmy byli na miejscu, rozglądając się dookoła siebie... nie na temat? A jednak są powody dla których wracam do YouTuba codziennie.

    Zaczynamy!

    Promocja na YouTube to nie tylko klikanie i ustawianie parametrów reklam, jak ma to miejsce np. w popularnym systemie Google AdWords. To o wiele większy wysiłek, który zmusi nas do odejścia od komputera, złapania kamery i nagranie filmu. Potem jego obrobienie i w końcu publikację, oczywiście zgraną z odpowiednim opisem, tytułem i tagami. W końcu wypromowanie go. Oczywiście to droga, w której wzrost popularności naszej filmy uzależniamy od tego czy ktoś zobaczy film czy nie.

    Drugą drogą może być rozszerzenie naszej oferty, jej prezentacji o materiały multimedialne. W tym przypadku publikacja na YouTube i czekanie na wzrost oglądalności nas nie interesuje. Nagrywamy materiał, umieszczamy link w sklepie i cieszymy się, że ktoś to ogląda.

    Pytanie brzmi: tylko co wrzucać i po co?

    Odpowiedź na to pytanie, znajdziecie w Google.
    Wystarczy wpisać: jak promować się z YouTube, po co mi YouTube, firma na YouTube. Ja opiszę w skrócie to, co najbardziej powinno zainteresować właścicieli sklepów.

    Mamy sklep, sprzedajemy towar. Towar zawiera opis czyli dane techniczne i informacje o produkcie. Klient odnajduje towar, a jeśli nie zna go, nie wie czym jest lub jak z niego skorzystać lub czy jest dobry... szuka w internecie. Czego szuka? Chociażby opinii, recenzji, testów.

    Podpowiem Wam, że odpowiedź na pytanie co wrzucać i po co, zawarta jest wyżej. Wrzucać to, czego Wasi klienci nie znaleźli do tej pory w Waszym sklepie lub u konkurencji. A nawet jeśli, to komu chciało by się czytać nudny opis... skoro można go obejrzeć.
     
    Ostatnia modyfikacja: 17 Czerwiec 2015
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Nie odbierzcie tego jako brak profesjonalizmu, ale opiszę to tak:

    Cały rynek korzysta w tej chwili z dobrodziejstw YouTube. Zaczynają od podstaw: informacje o firmie, asortyment, działanie, ludzie, maszyny. Po co? Ludzie są ciekawi. O ile nie musi ich interesować gdzie Twoja firma ma siedzibę, to może ich zainteresować co masz za płotem. Jakie masz maszyny, a w końcu... JAK ONE DZIAŁAJĄ?!

    Skoro już wiemy co masz i jak to działa, to czemu nie zainteresować się tym, co można z pomocą takiej maszyny zrobić. No dużo! Ty to wiesz, ale czy ja to wiem? Dowiem się. Chętnie to obejrzę, nie interesują mnie cyferki, chcę zobaczyć jak towygląda na żywo.

    Wiem już wszystko, co robisz, gdzie pracujesz, jak pracujesz, jak produkujesz. Wybrałem produkt. Teraz chcę go zobaczyć. Zdjęcia? Widziałem. Podesłał Ci je producent. Mam propozycję, rozpakuj ten towar i pokaż mi go. Jestem daleko, nagraj film i pokaż mi jak to wygląda. Uruchom to. Powiedz mi coś o tym urządzeniu/przedmiocie. Zrecenzuj go.

    Podoba mi się. Naprawdę świetny gadżet. Chcę więcej... co się stanie jak go upuszczę? Możesz mi to nagrać?

    (...)

    Już prawie kupiłem, widziałem instrukcję zakładania konta w sklepie, ale nie mogę odnaleźć przycisków. Możesz nagrać tutorial krok po kroku? Taki FAQ ale w wersji Video. Dzięki. Teraz już wszystko wiem. Jak będziesz miał jakiś nowy towar... pamiętaj, nie lubię czytać i oglądać zdjęć. Nagraj film o nowym produkcie i podeślij mi to na Fejsie. Lubię to. Obejrzę to.
     
    Ostatnia modyfikacja: 17 Czerwiec 2015
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Prezentacja produktu na żywo, testy i recenzje, poradniki i tutoriale, nowości.
    Firma, zaplecze, pracownicy, ciekawe wydarzenia w Twojej firmie, konkursy...


    YouTube to nie tylko miejsce dla fanów śmiesznych filmików, to także miejsce dla Twoich klientów, aby nie tylko dowiedzieli się więcej o Tobie, firmie i produkcie, ale także zobaczyli to wszystko, tak, jak Ty to widzisz. To także szansa na ściągnięcie obserwatorów, którzy szukają takich informacji. Chcą wiedzieć więcej, przesyłają linki dalej. Nie ukrywajmy, ale klienci też chodzą na łatwiznę i coraz częściej wybierają video ponad tekst i obraz.

    Publikacja materiałów na YouTube, pozwala także łatwo łączyć content czyli treść informacji z wieloma kanałami społecznościowymi. Materiały publikowane na Facebook urozmaicone nagraniem Video, mogą przyciągnąć znacznie większe grono odbiorców, zaciekawionych tym co masz im do przekazania. Video umieszczone na YouTubie, może jeszcze szybciej dotrzeć do użytkowników, niż suchy tekst z parametrami, które publikują wszyscy. Twoja konkurencja też.

    Reasumując: YouTube jest kolejnym kanałem social media, na którym warto dziś istnieć. Możemy obrać dwie drogi, publikować filmy i czekać na fanów lub rozszerzyć naszą ofertę i prezentację jej o dodatkowe materiały Video. Zanim inni zdążą sami opowiedzieć o tym co sprzedajemy, nagrywamy testy i recenzje dając szansę poznania produktu z zupełnie innej strony. Nawet jeśli oferujemy to co konkurencja, ten sam asortyment, być może nasze nieszablonowe podejście do jego opisu, da nam większe grono odbiorców.


    Zobacz, to jest kanał home.pl na YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCoqIkJLHfklxhJUAX79a73w/videos

    A to jest instrukcja, jak zmienić hasło do usługi:


    A to jest ta sama instrukcja, ale w formie tekstu:
    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-zmienic-haslo-dostepu-do-uslugi/

    Sam zdecyduj, co przyda Ci się bardziej w danym momencie...

    P.S. W zasadzie to mogłem to nagrać :)

    Ostatnio w radiu mówili o jedzeniu krabów. Taka krótka audycja. Niewiele z niej zapamiętałem a już na pewno nic się nie nauczyłem. Filmy w tym temacie umieszczone na YouTube biją rekordy popularności. Może nie zachęcają do jedzenia, ale zaufaj mi, nie da się wszystkiego opisać tekstem.

    Myślisz, że to filmy tylko należące do fanów tego przysmaku? Wśród autorów nagrań są także producenci, dystrybutorzy, restauracje, blogerzy i... fani przysmaku. Czyli wszyscy, którym zależy, abyś i ty kupił, spróbował, jadał to co oni oferują i prezentują.

    Pamiętaj też, że nie wszystko też to co jest proste i logiczne dla Ciebie, będzie takie dla Klientów. Do zobaczenia na YT!
     
    Ostatnia modyfikacja: 17 Czerwiec 2015
  4. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Dobrze zorganizowany i prowadzony kanał Youtube pozwala uzyskać dużo odwiedzających nasz serwis, ale nie tylko, z przeprowadzonych testów wynika również, że pozytywnie wpływa na pozycjonowanie. Jednak jest pewne ale... Sposób prowadzenia kanału musi być dostosowany do targetu jaki chcemy przyciągnąć do naszej firmy/produktu/strony. Nie ma jednego rozwiązania na wszelkie bolączki. Jest jedna jedyna zasada która dotyczy wszystkich kanałów - musi być CIEKAWY!
    Jeśli już nagrywany filmiki nie róbmy ich tak aby podobały się tylko nam, pokażmy je kilku osobom do oceny, to co podoba się nam i nas "ciekawi" nie koniecznie będzie podobało się i ciekawiło nasz target. Powyższe posty home.pl należy przeczytać 2 razy bo nie są one wybujałą wyobraźnią a konkretnymi informacjami które warto "wziąć do serca". Do zobaczenia na Youtube.
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Tak, bardzo ważne, to co ciekawi nas, niekoniecznie ciekawi innych. To jest złota zasada każdego biznesu :)
    To co napisał @TheL warto odnieść do wszystkiego co promuje nasz sklep i stronę. W tym target jaki chcemy złapać na to, dlatego pisałem już wcześniej TUTAJ o tym jakie znaczenie może mieć uruchomienie kilku sklepów lub wykorzystanie kilku domen i kilku landing page'ów.
     

Poleć forum znajomym