Witam wszystkich serdecznie, i zgłaszam problem z wyświetlaniem zdjęć w opisie produktu w stylu RWD. Chodzi o zdjęcia wstawione w tekst opisu, szersze od rozdzielczości wirtualnej przeglądarek mobilnych. Do tej kategorii załapują się wszystkie zdjęcia szersze niż ok. 300 pikseli, czyli w zasadzie wszystkie, jakie wstawiamy w tekst przy dwukolumnowym układzie strony. Jeżeli okno przeglądarki będzie węższe od kolumny z opisem, zdjęcia te, co jest kuriozalne i niedopuszczalne, skalują się tylko w poziomie, a ich rozmiar pionowy nie zmienia się. W efekcie po zmniejszeniu szerokości okna przeglądarki lub na smartfonie, zdjęcia są zdeformowane, "skurczone". Kiedy zadzwoniłem z tym tematem do helpdesku usłyszałem, że to normalne i że tak to zostało zaprojektowane. Na moją prośbę o interwencję usłyszałem, że mam to sobie naprawić sam. Próbowałem tłumaczyć, że to wada sklepu, nie ja to zepsułem, więc niech twórca zajmie się naprawą. Okazało się to niemożliwe - "jedyne co możemy zrobić to zgłosić to jako propozycję poprawki aktualizacyjnej do weryfikacji, ale raczej to nie zostanie wdrożone, ponieważ tak zostało zaprojektowane". I to mi się niestety nie śniło Apeluję więc o gremialne wsparcie - może Wy wytłumaczycie programistom home.pl że deformowanie zdjęć jest niedopuszczalne i że skalowanie musi przebiegać z zachowaniem proporcji zdjęć. Za pokazywanie zdeformowanych znaków towarowych i produktów - o ile to zdjęcia prasowe producentów - można mieć kłopoty prawne lub nawet stracić autoryzację. Sprasowane fotografie wyglądają na awarię strony i są kompromitacją jej deweloperów, a przy okazji degradują wizerunek konkretnego sklepu. Po co mamy styl responsywny, skoro gniecie on zdjęcia? Sklep ma pokazywać rzeczywiste produkty, a nie naleśniki z logiem. Home.pl tego niestety nie rozumie. Sprawmy więc, by zrozumiało, z korzyścią dla wszystkich. Pozdrawiam, Michał
Opis produktu jest polem w ramach którego możesz wstawić dowolną treść, np. z wykorzystaniem HTML. W efekcie wstawione zdjęcia nie są domyślnie skalowalne tak jak na szablon RWD przystało, gdyż założenie RWD zakłada, że użytkownik czy osoba tworząca witrynę, określa, co ma być skalowane i w jaki sposób. Podobnie będzie więc z opisem produktu, szczególnie elementami graficznymi, itp. https://forum.home.pl/threads/responsywne-obrazki.184/#post-685 https://forum.home.pl/threads/kafelki-podkategorii-na-gorze-strony-jak-to-zrobic.305/#post-1545 https://forum.home.pl/threads/skalowanie-obrazkow-na-mobile.1711/#post-11475 i inne: szukaj --> galeria, rwd, responsywne, responsywna, skalowanie Zmień wartości dla width i height, kasując je lub ustawiając wartość % czego efektem będzie przyjęcie rozmiarów % widoczności strony. Jeśli układ ma ulec zmianie, należało by pobawić się całym stylem takiej galerii obrazków w opisie produktu. To o czym piszesz i o co pytasz jest tak naprawdę tym czym zajmujesz się sam lub co przygotowuje zwykle agencja interaktywna i tu sam mechanizm działania sklepu nie ma zbyt wiele do powiedzenia. Analogicznie działało by to w każdym CMS, jeśli wstawisz obrazek o określonych rozmiarach to nie będzie on skalowany, chyba, że jest mu nadany jakiś styl CSS (inne parametry) które wymuszą odpowiednie zachowanie, ale znów: w jaki sposób mechanizm sklepu/ strony ma zidentyfikować co jak ma się zmieniać na wersji mobilnej? Trzeba mu to wskazać tworząc odpowiednie wartości.
Tyle rabanu a wystarczy wrzucić na img prosty kod. max-width: 100%; height: auto; width: auto\9; /* ie8 */ Clickshop sam w sobie jak i wszystkie inne platformy tego typu to tylko szkielet sklepu. Bez modyfikacji nigdy nie będzie to dobrze wyglądać. Chyba że ktoś lubi wyglądać tak jak setki innych sklepów a to jak wiemy w handlu nie pomaga. No i może dobrze bo mnie osobiście konkurencja jest niepotrzebna
To jest nawet prostsze - wystarczy przejść do widoku HTML i wykasować parametry wysokości i szerokości zdjęcia. Jednak nadal podtrzymuję pogląd, że tak nie powinno być po wybraniu szablonu RWD - edytor przy wstawianiu zdjęcia sam wstawia z automatu szerokość i wysokość zdjęć, nawet jak pozostawimy te pola puste podczas dodawania zdjęcia. Skoro edytor wymaga poprawiania po nim w HTML-u, to znaczy, że ten edytor nie jest kompatybilny z szablonem. Mam nadzieję że jednak home to zmieni i - na przekór tezie mojego przedmówcy - chciałbym aby jak najwięcej właścicieli sklepów click shop z tego skorzystało. Produkt który w niemodyfikowanej formie deformuje zdjęcia nie jest dobrym produktem.
Podpisuję się pod słowami kolegi Pykona, że nie powinno tak być jak ciągle jest Wasz skrypt jest produktem KOMERCYJNYM, a nie testowym. Jaka agencja interaktywna? Opis produktu + grafika to przecież nie jakieś fanaberie, ale podstawa! Co do poprawki w edytorze HTML, wystarczy skasować tylko jeden z parametrów rozmiarów zdjęcia. U mnie działa wyczyszczenie drugiego pola (wysokość). Obrazkowa instrukcja dla opornych, ale dociekliwych, znajduje się na końcu wątku--> https://forum.home.pl/threads/skalowanie-obrazkow-na-mobile.1711/ Pozdrawiam!
odgrzeję kotleta bo problem pozostał, jest opisane jak to zrobić w edycji grafiki aby skalowała się poprawnie, ale czy jest jakiś sposób aby zrobić to masowo dla kilku tysięcy produktów ? Czyli wyczyścić wymiary zdjęć które znajdują się w opisie lub przynajmniej jeden wymiar "wysokość" tak aby mobilnie było ok ?
Aby zdjęcia nie były deformowane, wystarczy wyczyścić drugie pole z wymiarami. Pierwsze proponuję uzupełnić wg potrzeb i oczekiwań, bo jak wrzucisz zdjęcie rozdzielczości 4k i obydwa pola zostawisz puste, to zrobi się niezły syf na stronie.
Tam oczywiście trzeba jeszcze zaptaszkować "zachowaj proporcje", jakby ktokolwiek kiedykolwiek nie chciał zachowywać proporcji zdjęć produktowych xD