1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

2 sklepy, jedna baza produktów

Dyskusja w 'Firma w Internecie' rozpoczęta przez użytkownika Magdalenkaa, 7 Kwiecień 2015.

  1. Magdalenkaa

    Magdalenkaa Praktyk

    Wiadomości:
    30
    Docenione treści:
    6
    Hej, czy waszym zdaniem warto jest prowadzić tego typu biznes? Uruchomić dwa sklepy ale z jedną bazą produktów. Oczywiście pod dwoma różnymi adresami www.

    Jakieś sugestie?
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Dwa sklepy, jedna baza produktów. Tworzenie konkurencji na własne potrzeby i budowanie kilku strategii marketingowych.

    Rozwiązanie jest naszym zdaniem jak najbardziej trafione i możliwe do zastosowania, np. w ramach usługi Click Shop.

    Spójrz, w tym wpisie: https://forum.home.pl/threads/5-domen-za-0-zl-poradnik-dla-kupujacego.47/#post-139 jednym z pomysłów na zagospodarowanie kilku domen jest właśnie tworzenie różnych strategii marketingowych dla jednej marki.

    Dzięki zastosowaniu kilku sklepów internetowych z tym samym asortymentem, możesz dopasować ich wygląd, promocje, prezentacje wizualną, do potrzeb odpowiedniej grupy konsumentów. Przykładem może być sklep z kosmetykami, gdzie na jednym sklepie, strona wizualna i promocyjna, będzie kładła duży nacisk, np. na promocję kosmetyków dla dzieci, w drugim sklepie, dla kobiet, itd.

    Jak pokazuje praktyka, nie tylko wygląd i pozycja sklepu w Google czy porównywarkach cenowych, świadczy o tym ilu sklep ma klientów. Ważna jest także strategia marketingowa.

    Rozwiązanie nie generuje przy tym większych kosztów, poza samym kosztem uruchomienia i przygotowania sklepu. Nie zmieniasz asortymentu, nie zmieniasz jego opisów, masz jeden magazyn z którego pobierasz produkty. Stosując dwie identyczne aplikacje sklepu, masz przy tym praktycznie jeden schemat ich obsługi (taki sam panel). Jeśli dodatkowo aplikacja pochodzi od jednego dostawcy, np. home.pl, masz także zagwarantowane pełne wsparcie techniczne w zakresie obsługi i konfiguracji usługi.

    Podsumujmy koszty: w ramach promocji na rejestrację usług, możesz zakupić dowolną ilość usług, po jednej danego typu. Jeśli interesuje Cię rozwiązanie niestandardowe, np. kilka usług tego samego typu, zarejestrowanych na jeden podmiot, zapraszam Cie do kontaktu z BOK. Przygotujemy dla Ciebie ofertę.
    Domeny możesz zakupić w promocji za 0 zł, łącznie 8 domen za darmo!

    Informacje o ofercie znajdziesz na naszej stronie:

    5 domen za 0 zł - https://home.pl/promocje/5-domen
    3 domeny .eu za 0 zł - https://home.pl/promocje/eu-0zl
    Sklep Click Shop - https://home.pl/sklepy-internetowe

    Ważne! Pamiętaj, że sklep możesz zarejestrować na 14 dniowy okres testowy, bezpłatny. W tym czasie jest to w pełni funkcjonalna usługa.
     
  3. Magdalenkaa

    Magdalenkaa Praktyk

    Wiadomości:
    30
    Docenione treści:
    6
    wg. informacji które wskazuje Google, tego typu działania prowadzą zwykle do zdublowania treści. Jeśli więc ktoś przewiduje takie działania, otwarcie 2 sklepów czy 2 podobnych stron WWW, warto poczytać w internecie o pojęciu dublowania treści - duplicate content.

    Można uniknąć problemów z indeksowaniem, a korzyści faktycznie mogą być spore. Jak napisał @Grzesiek, szczególnie trzeba się skupić na działaniach marketingowych. Wystarczy zwrócić uwagę na sklepy RTV, gdzie często kilka z nich należy do jednej firmy i zwykle asortyment niewiele się od siebie różni. Zmieniają się ceny. Pozycjonowanie można nadrobić publikowanymi treściami dodatkowymi, typowym contentem. Np. poprzez stosowanie poradników, instrukcji, artykułów sponsorowanych itp.

    Przykład ze sklepem kosmetycznym jest o tyle fajny, że dublujemy produkty, a cała witryna powstaje od nowa - każda ma swoją strategię, a więc i zupełnie inne treści. Warto jednak moim zdaniem przyjąć od początku, która witryna będzie naszą bazą i na niej opierać prowadzenie działalności w sieci. Czyli w przypadku publikacji treści, w pierwszej kolejności robić to na "bazie" aby Google i inne wyszukiwarki zaindeksowały treść. Dopiero powielać je dalej, dbając o to aby zmienić treści, zachowując ich sens.

    Gorzej będzie z opisami produktów, te często są importowane od producenta...
     
  4. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Tu właśnie jest dylemat, 2 sklepy owszem, ale trochę strach aby nie było duplicate content bo jest to sporym problemem i może przynieść więcej szkody niż pożytku.
    Macie jakieś propozycje aby tego uniknąć? Google jest baaardzo czułe czego już miałem okazję doświadczyć.
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Moim zdaniem, jest to nie do przeskoczenia. Pamiętaj jednak że w tym wypadku dyskusja dotyczy sklepu.

    Dublowanie contentu przy opisie produktów jest praktycznie nieuniknione, chyba, że prowadzimy mały sklep lub mamy bardzo unikalne produkty, przy których możemy pozwolić sobie na odrobinę fantazji. Dlatego częściej pozwalają sobie na to duże sklepy, które mają już swoją pozycję w sieci (np. znana sieć sklepów RTV AGD, która ma kilka e-sklepów, pod różnymi brandami). A dwa, posiadanie wspomnianego już unikalnego produktu, który jest rzadko spotykany. Aby nasycić rynek, tworzymy sami sobie konkurencję, chociaż wszystko wpada do jednego portfela. Nie mniej docieramy do szerszego grona klientów.

    We wpisach w kategorii E-commerce, pisałem także o promowaniu sklepu przez konkursy oraz YouTube. Zwróć uwagę, że jednym z przykładów organizowanego konkursu było wyciągnięcie na wierzch potrzeb firmy i uzyskanie rozwiązania od uczestników.

    Czemu nie poprosić ich o ciekawe opisy produktów, a w regulaminie zaznaczyć, że będzie weryfikowany content :D Rzucę temat naszym socjalom, może dodadzą coś w tym temacie na blog.home.pl
     
  6. gielo2

    gielo2 Zaawansowany

    Wiadomości:
    164
    Docenione treści:
    22
    na 99% Google potraktuje to jako spam. Do niedawna w sieci powstawało masę stron, w tym sklepów będących kopią innych a służących jedynie jako zaplecze pozycjonerskie i Google jest na tym punkcie przeczulone. Według mnie lepiej jest przeznaczyć środki i siły na promocję jednego porządnego sklepu.
     
  7. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Święta prawda. Niby można spróbować sprzedawać taką samą bazę produktów, ale z innymi opisami, zmienionymi lekko nazwami. Jestem jednak zwolennikiem prowadzenia i pozycjonowania jednego sklepu.
     
  8. gielo2

    gielo2 Zaawansowany

    Wiadomości:
    164
    Docenione treści:
    22
    Jak zmienisz nazwy to już nie będzie jedna baza. W sumie można zduplikować tabele bazy i mieć to pod jedną baza danych ale nie ma to sensu. Minimalna zmiana nic nie da, trzeba było by przeredagować większość opisów produktów. Kolejna sprawa, że same opisy to nie wszystko, Jednakowy kod strony obydwu sklepów + zdjęcia + alt zdjęć, title linków itp. także pozytywnie nie wpłynie na pozycje strony.
     
  9. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    @gielo2 z tym samym kodem to ja bym nie przesadzał :) wiele sklepów Clickshop ma wbrew pozorom ten sam kod i wiele używa standardowych templatek, z tego co obserwuję nie wpływa to na ich pozycje w Google. Alty Title i tym podobne, tu też mam mieszane uczucia patrząc na to co można z tym zrobić i jak pozycjonować.

    Kolejna sprawa to 2 lub więcej sklepów z tą samą bazą produktów lecz pod innymi markami :) to bardzo częste i stosowane aby napędzać ruch w tych sklepach. Podam przykład najbardziej znany, aby nie reklamować innych sklepów. Media Markt i Saturn :) jedna firma, jeden asortyment, te same opisy, wątpię aby bazy były różne, skrypt ten sam, wszystko to samo. Pozycjonuje się świetnie, klientów full. Nie każdy przypadek trzeba traktować tak samo. W przypadku sklepów zanim podejmiemy decyzję co i jak robić należy uważnie przeprowadzić analizę rynku i analizę potencjalnego klienta.

    Mamy przykład:

    Kowalski chce kupić zielony kamień w żółte paski, szuka sklepu w necie widzi jeden jedyny w którym ten kamień jest, może mieć obawy co do tego sklepu lub mieć wątpliwości co do ceny, jeśli zobaczy drugi sklep z inny layoutem to często nie widząc, że to ta sama firma wybierze sklep który mu się "bardziej podoba", dodatkowo istnieje możliwość sporej zabawy cenami.

    Kolejna sytuacja kiedy rynek jest nasycony produktem, posiadanie kilku sklepów zwiększa znacząco szansę na większą ilość klientów. Ale aby nie było tak różowo, nie w każdej sytuacji rozsądne jest posiadanie kilku sklepów z tym samym asortymentem, ale to już dłuższa historia.

    O ile na Clickshopie nie da się logicznie zarządzać 1 bazą produktów w 2 sklepach to można to rozwiązać innymi skryptami. Wszystko zależy czego potrzebujemy.

    Duplicate content da się też uniknąć stosując inne skrypty lub system zarządzania treściami powiązany z różnymi sklepami. Na prostych rozwiązaniach czy to Clickshop czy inne podobnej klasy, jest to praktycznie nie wykonalne, testowałem całą sytuację w ostatnim czasie.
     
    Last edited by a moderator: 13 Lipiec 2015

Poleć forum znajomym