1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Masowe promocje

Dyskusja w 'Panel sklepu' rozpoczęta przez użytkownika MałgorzataK, 26 Listopad 2015.

  1. MałgorzataK

    MałgorzataK Bystrzak

    Wiadomości:
    62
    Docenione treści:
    5
    Jako że sezon wyprzedaży i promocji w pełnym rozkwicie stąd pytanie - czy jest jakaś metoda na masową promocję (oprócz kuponów rabatowych)? Chciałabym np. zrobić promocję na wszystkie produkty, które są w jednakowej cenie. Czy naprawdę muszę ręcznie edytować każdy z nich?
     
  2. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Można to w pewien sposób obejść. W sklepie po ostatniej aktualizacji masz trzy "poziomy cen" (dla hurtowników).
    https://forum.home.pl/threads/ceny-...-poziomy-cen-dla-grup-klientow.350/#post-2675

    Centrum Wymiany Danych ---> znajdziesz odpowiednie pole (zmienną), aby to zautymatyzować (eksport - uzupełnienie stosownej kolumny w tabelce - import). Jeśli przy danym produkcie nie uzupełnisz ceny "dla hurtownika" - wskoczy finalnie cena podstawowa. Dalej ustawiasz, aby "wszyscy" w sklepie widzieli poziom cen "dla hurtowników".

    Każdy klient będzie wówczas widział "nowe ceny" - w tym "promocyjne". Likwidacja promocji to powrót do poziomu "cen podstawowych" (jeden klik). Jeśli chcesz te "promocyjne" produkty "wrzucić" w jedno miejsce tworzysz nową kategorię (np. 'Zimowa promocja'), dalej produktom przypisujesz jako "kategorię dodatkową" właśnie tę nowo utworzoną kategorię (w przykładzie "Zimowa promocja").

    'Zimowa promocja' powinna posiadać aktywność TAK. W menu kategorii umieszczasz ją na samym końcu. Możesz też podlinkować ("Nagłówek i stopka"), aby wyświetlała się na poziomej belce. Do tego jakiś banerek i można słać newslettera ;).

    Minusy są dwa - obrazek nie będzie posiadał napisu na zdjęciu "promocja", cena nie będzie przekreślona. Ręcznie też trzeba początkowo dorzucić kategorię dodatkową do produktu (to jednak jednorazowa czynność).
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Tak, poziomy cenowe są o tyle fajne, że nadajesz je masowo dla produktów (CSV i EXCEL) a potem nadajesz uprawnienia wybranym grupom. Nawet jeśli nie będziesz miała czasu cen edytować, to wystarczy że poświęcisz 5 minut na to aby wyłączyć dostęp do tych cen swoim Klientom. Minus, brak informacji na karcie produktu.

    Korzyść dla ręcznego ustawienia promocji jest taka, że i wszystko jest ładnie wykazane na karcie produktu i produktu grupują się w sekcji Promocje i możesz ustawić czas zakończenia promocji, a więc edycja jest jednorazowa podczas ustawiania.

    Idąc trochę tropem skutecznego marketingu, możesz też zastosować kupony rabatowe, które wprost będą wyświetlane na stronie głównej albo przesłane do wszystkich w Newsletterze czy mailu informacyjnym. Tylko dziś, 50% rabatu na to co lubisz. Jeśli zrobisz to mailem, to można dodać "tylko dla Ciebie" a jeśli na banerze strony głównej to na pewno nie może zabraknąć czegoś w stylu Weekend szalonych cen ;)

    Jak zapewne wiesz kupony działają dla wybranych produktów (podczas ich wskazywania możesz ustawić listowanie po cenie), ale też kategorii i producenta.

    Tyle jeśli chodzi o wybrane produkty, a nie cały asortyment. Temat przekazuję dalej do PM jako sugestia, chociaż konsultowałem to i zapewne jest już to zgłoszone. Podbijemy temat.
     
  4. MałgorzataK

    MałgorzataK Bystrzak

    Wiadomości:
    62
    Docenione treści:
    5
    @Stau, @Grzesiek - dzięki za odpowiedź. Wszystko się zgadza co do poziomów cenowych, z tym, że mają kilka minusów:
    1. Jak wspomniał Grzesiek - nie widać na karcie produktu ani liście produktów, że ceny zostały obniżone i są promocyjne
    2. Po skończonej promocji trzeba pamiętać, by wrócić do poprzedniego poziomu cen.
    3. Kody rabatowe, banery - trzeba pamiętać by umieszczać również np. na stronach kategorii, gdyż np. z Google Adwords mam wejścia właśnie bezpośrednio do kategorii a nie tylko na główną stronę sklepu. Przy większej ilości kategorii robi się tego trochę.
    Rozwiązaniem/ułatwieniem w tym wypadku (ale nie tylko w tym) mogłoby być pojawiające się okienko z promocją/kuponem. Może wiecie jak coś takiego zrobić?
    Stau - z kategorią to nie problem, ja tak zrobiłam Wyprzedaże, gdzie wyprzedaję produkty np. z krótkim terminem ważności lub końcówki serii
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Ad 3. przygotować jeden moduł z grafiką i powielić go na podstronach, strona główna i strona kategorii. będzie widoczny zawsze bez konieczności zamykania. czyli tylko 2 x wstawiamy go. Konfiguracja --> Wygląd --> Aktywny styl graficzny --> Moduły

    można nawet utworzyć dodatkową stronę informacyjną (nie dodawać jej do nagłówka i stopki) i podlinkować baner do tej strony, a na niej umieścić więcej szczegółów, lub kolejne grafiki które będą linkami np. do kategorii lub losowo wybranych produktów (dodatkowo tych które zależy Pani aby sprzedać). Więc klient będzie miał:
    - baner na stronie głównej (1 moduł)
    - baner na każdej stronie kategorii (1 moduł)
    - kod rabatowy na banerze zawsze widoczny + dodatkową stronę, o ile się wklika, z informacjami o promocji i np. polecanymi produktami

    (tworząc stronę wstawiamy np. 4 obrazki, ustalamy spacją odległości między nimi, zaznaczamy każdy obrazek osobno i klikamy utwórz hiperłącze do... link do produktu lub kategorii) to tak pisząc w skrócie. Polecam wstawić tabelę i w nią dopiero grafiki.
     
  6. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Jeśli chcesz bardziej "inwazyjnie" rzucić informacją o promocji klientom na "twarz" - możesz utworzyć wyskakujące przy otwarciu sklepu okienko z grafiką:
    https://forum.home.pl/threads/strona-autoryzacji-18-lat.279/#post-1482
     
    Grzesiek lubi to.

Poleć forum znajomym